10 czerwca 2017 r. o godz. 600 wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę szkolną do Zawoi - Mosorne. Miejscowość jest położona w Beskidzie Żywieckim, nieopodal Babiogórskiego Parku Narodowego, u podnóża Babiej Góry. Grupa składała się z 42 uczniów. Miejscem naszego zakwaterowania był przytulny pensjonat „Jodełka”. Pierwszego dnia niestety pogoda nam nie dopisała, więc zakwaterowaliśmy się i wzięliśmy udział w warsztatach – „Malowanie na szkle”. Wieczorem obejrzeliśmy humorystyczny występ regionalnych gawędziarzy zawojskich. Tego dnia rozgrywał się również ekscytujący mecz  piłki nożnej. Oczywiście kibicowaliśmy reprezentacji Polski. Drugiego dnia, po śniadaniu, wyruszyliśmy na szlak prowadzący na najwyższy szczyt Diablak, często zwany również Babią Górą, jak cały masyw. Z powodu bardzo zmiennej pogody nazywany też jest Matką  Niepogód  lub Kapryśnicą.

To najwyższy szczyt Beskidów Zachodnich i poza Tatrami najwyższy szczyt w Polsce, zaliczany do Korony Gór Polski. Podczas wyczerpującej wspinaczki mogliśmy podziwiać malowniczy krajobraz Beskidu Żywieckiego. W tym czasie miła pani przewodnik opowiedziała nam wiele interesujących legend dotyczących Babiej Góry oraz pokazała ciekawe rośliny rosnące w Babiogórskim Parku Narodowym. Wieczorem, tego samego dnia, wykonywaliśmy figurki z siana oraz urządziliśmy ognisko, na którym nie zabrakło świetnej zabawy. Starczyło nam również sił na grę w siatkówkę. Po dniu pełnym przygód i wrażeń, wymęczeni, poszliśmy spać. Następnego dnia, niestety, musieliśmy wracać do domu. Podczas powrotu do Ulana zatrzymaliśmy się w Zawoi, aby zakupić upominki oraz zwiedziliśmy Centrum Zabawki Drewnianej w Stryszawie. Uczestniczyliśmy tam w zajęciach rękodzieła, podczas których malowaliśmy tradycyjne ptaszki beskidzkie. W trakcie drogi powrotnej zajechaliśmy jeszcze na posiłek do restauracji McDonald i szczęśliwi dotarliśmy na parking przy naszej szkole. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała. Na pewno zostanie na długo w naszej pamięci.

Zdjęcia w >>>galerii zdjęć<<<.